13 Nisan 2014 Pazar

Anroid'ler Elektrikli Koyun Düşler mi? peki Janan Köy Yumurtası Düşler mi?


Android'ler Elektrikli Koyun Düşler mi?


Söz konusu kitap  Philip K. Dick'in 1968 yılında yayınlanan ve sonrasında Blade Runner filminin uyarlandığı bilim kurgu içerikli bir roman.

Kitaptan bahsedersek; Dünyada çok az sayıda hayvan kalmış, evcil hayvan olarak insanlar evlerinde koyun besliyorlar ki bu koyunlar çok değerli şimdiki gibi kesip hemen şurada bir çevirip mideye indirelim durumu yok. Romandaki karakterlerden biri komşusunun koyununu çok kıskanıyor ve kendisi de bir koyunu olsun istiyor.Neyse hatırladığım kadarı ile sonrasında bu koyununda android bir makina olduğu ortaya çıkıyordu.
cevap : evet Androidler elektrikli koyun düşler.

İnsanın varoluş felsefesinin sorgulandığı mutlaka okunması gereken bir kitaptır kendisi. Hatta benim de tekrar okuma zamanım gelmiş sanırım. Film ile ilgili detaylı bilgiye buradan, Kitap ile ilgili bilgiye de buradan ulaşabilirsiniz.




Peki Janan Köy Yumurtası düşler mi? cevap: evet düşler.

Hemen hemen hergün bir yumurta tüketiyorum (sanki televizyonda sağlıklı beslenme programı yapıyorsun janancım.Yemiyorsun tüketiyorsun.)  ve son zamanlarda ülkemizdeki tavukçuluk sektörü hakkında son derece olumsuz şeyler konuşulması üzerine ( bir tavuk günde 2 defa yumurtlayabiliyormuş fakat yumurta çiftliklerinde bu sayıyı artırmak için kabuk oluşumuna yardımcı olacak bir madde veriliyormuş ki bu madde de cilt kanserine neden oluyormuş) muş muş oldu biraz ama bunları nerede okuduğumu ya da nerede izlediğimi hatırlamıyorum tekrar aradığım zamanda net bir bilgiye ulaşamadım. sen sevgili okuyucu bunları tamamen benim uydurduğumu düşünebilirsin ki ben bunları uyduruyor olabilirim.

İnternet üzerinden "Organik Yumurta" diye ilan veren sitelere atlamak istemedim ki çok inanamıyorum organik olduklarına. Güven problemim var galiba. Neyse ki annemin ve babamın birer köyleri var."Gitmesek de görmesek de o köy bizim köyümüzdür" mantığı ile oralardaki tanıdıklara haber göndeririz, hiç olmazsa; Ananemin Komşusu Fatmagül Yengenin Gelini de yumurta satıyor diye duymuştum birileri mutlaka bana ayda 30 yumurta gönderir gibi  masum düşünceler ile harekete geçtim.

Sonuç;
Köyde kimsenin tavuğu, satacak kadar yumurta yapmıyormuş, hatta bazıları marketten alıyormuş.
Fatmagül Yengenin gelini ise yem parası çok gidiyor diye tavukları kesmiş yemiş.

Eee o saatten sonra da köy yumurtası düşlemeye başladım. işte o zaman Blade Runner'ın içinde gibi oldum. Hayalimde hatırladığım kırçıllı gri bir tavuk var ama onu ben mi gördüm yoksa bir fotoğraf, bir yanılsama mıydı bu? Bilemiyorum. Görevim dünyada en son gerçek tavuğu gören insanı bulmak. O beni hedefe götürecek.

İşte yukarıda  fotoğraftakiler benim en son gördüğüm tavuklar. Kendileri Mudo concept cinsi olup büyük olasılıkla paçalı tavuktan evrilmiş olabilirler düşüncesindeyim.

4 yorum:

  1. canım bıızm bahceye ovunc 1-2 tavuk almayı dusunuyordu, söz ilk yaptıkalrı yumurta senin :)

    YanıtlaSil
  2. ooleeyy gerçek yumurtanın tadına bakacağım.

    YanıtlaSil
  3. annemin köyünde de hergün yumurtlayan tavukları var, hem de organik, bizzat gördüm, bizim yiyip bitiremediğimiz karpuz kabukları, salatalık kabuğu vs. gibi şeyler yiyorlar. bence altın yumurtlayan tavuktan daha kıymetli.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel annenizin köyünün kıymetini bilin o zaman. Bizim köy çok şehirli olmuş.

      Sil